ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

Γαλλικά

Written by Super User
Print

French-flagΤα Γαλλικά έχουν αναμφισβήτητα μία δυναμική παρουσία στο χώρο της Ευρώπης, καθώς χρησιμοποιούνται σε τρεις εξαιρετικά ισχυρές χώρες: τη Γαλλία, την Ελβετία και το Βέλγιο. Άλλωστε, οι κυριότεροι ευρωπαϊκοί θεσμοί βρίσκονται σε γαλλόφωνο έδαφος καθώς επίσης και διεθνείς οργανισμοί. Η κατάκτηση της γαλλικής γλώσσας εύκολα οδηγεί στην εκμάθηση άλλων λατινογενών γλωσσών (Ισπανικά, Ιταλικά), στοιχείο που αποτελεί επιπρόσθετο προσόν και προσδίδει αξιόλογο πλεονέκτημα για την αγορά εργασίας. Έχοντας επίγνωση αυτής της πραγματικότητας, οι καθηγητές μας υποστηρίζουν με συνέπεια και με υπευθυνότητα την επιλογή των γαλλικών, ως δεύτερη ξένη γλώσσα.

Με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, τα Γαλλικά διδάσκονται δύο ώρες την εβδομάδα, εντασσόμενες στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα. Διδάσκονται θεματικές περιοχές, οι οποίες εστιάζουν στα ενδιαφέροντα του εφήβου, όπως: καθημερινή ζωή, ελεύθερος χρόνος, σχολική ζωή, αγωγή υγείας, κτλ. Σε πρώτη φάση, ο διδάσκων αφυπνίζει το ενδιαφέρον του μαθητή μέσα από κάποιο οπτικό ή ακουστικό ερέθισμα και στη συνέχεια τον καθοδηγεί, δίνοντάς του παράλληλα και την πρωτοβουλία μέσα από διαδραστικά παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες.

Με τη διδασκαλία της Γαλλικής προσδοκούμε από τους μαθητές μας:

Nα κατανοούν και να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο.

Nα αναπτύσσουν γλωσσολογική ικανότητα.

Nα εξοικειώνονται με διαφορετικά επίπεδα και είδη λόγου.

Nα αναπτύσσουν λειτουργικές δεξιότητες λόγου.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι μας, το σχολείο μας υιοθετεί και εφαρμόζει διδακτικές προσεγγίσεις λαμβάνοντας υπόψη του τις εξής συνιστώσες:

Tην ηλικία των μαθητών

Tις μαθησιακές τους ανάγκες

Tο μαθησιακό τύπο τους

Tα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους

Tο επίπεδο γλωσσομάθειάς τους

Η διδακτική διαδικασία που ακολουθείται από τους έμπειρους διδάσκοντές μας είναι ανάλογη με τις δεξιότητες που επιδιώκεται να αναπτυχθούν από μέρους των μαθητών ή και με τις γνώσεις που πρέπει αυτοί να αποκτήσουν.

Η υιοθέτηση διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας με εναλλαγές, σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο των μαθητών μας, καθώς και η χρήση διαφορετικών εποπτικών μέσων διδασκαλίας (video, διαδίκτυο, αφίσες, εικόνες, χάρτες, σχεδιαγράμματα) εξασφαλίζουν την επιτυχία των μαθητών μας, όχι μόνο στις εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίων, αλλά και στην καθημερινή χρήση της γλώσσας.

Μορφές δραστηριοτήτων

Οι καθηγητές μας με βάση τις αρχές της Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής Προσέγγισης ανατρέχουν για την επεξεργασία και την εμπέδωση της γαλλικής γλώσσας σε δραστηριότητες-επικοινωνιακές (αλληλογραφία και επικοινωνία με μαθητές αντίστοιχης ηλικίας στη Γαλλία, εκπαιδευτικά ταξίδια, ανταλλαγές μαθητών, καλοκαιρινά μαθήματα σε συνεργαζόμενα γαλλικά πανεπιστήμια), διαδραστικές (συζητήσεις μέσω skype με σχολεία στο Παρίσι και από όλη τη Γαλλία) παιγνιώδεις-δημιουργικές (θέατρο, γαλλοφωνία, συμμετοχή σε διάφορους διαγωνισμούς)

Χρήση νέων τεχνολογιών

Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν μια σημαντική οπτικό-ακουστική δυνατότητα για τη διαμόρφωση και ανάπτυξη των προσληπτικών και παραγωγικών ικανοτήτων του μαθητή. Το σχολείο μας, πλήρως εξοπλισμένο με διαδραστικούς πίνακες, προσφέρει και συντελεί στην ανάπτυξη της αντίληψης και κατανόησης των μαθητών.

Τέλος, ευνοείται η εξατομίκευση της εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας καθώς και η αυτονόμηση του μαθητή κατά τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας.

Portfolio γαλλικής (νέα μέθοδος αξιολόγησης)

Με το Portfolio ο μαθητής μετέχει ενεργά στην αξιολόγηση και διαχείριση της μαθησιακής του πορείας. Θέτει στόχους, προτεραιότητες, καταγράφει την εξέλιξη της μάθησής του. Αναζητά δεξιότητες – κλειδιά που θα πρέπει να κατέχει για να επικοινωνήσει σε μια πολυπολιτισμική και πολυγλωσσική Ενωμένη Ευρώπη.

Διδακτικό Υλικό

Το διδακτικό υλικό περιλαμβάνει κείμενα,(έντυπο υλικό, βιβλιοτετράδια) θεματικές ομαδοποιήσεις λεξιλογίου, συνθετικούς/ανακεφαλαιωτικούς πίνακες, δραστηριότητες, ασκήσεις. Οι διδάσκοντες φροντίζουν να εναλλάσσουν τις μορφές, τον τρόπο και τα μέσα παρουσίασης και επεξεργασίας του διδακτικού υλικού, το οποίο διαφοροποιείται ανάλογα με την τάξη και το επίπεδο γνώσεων των μαθητών στη γαλλική γλώσσα.

Στόχος μας είναι οι μαθητές μας να αποκτήσουν στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, την ανάλογη πιστοποίηση (πτυχίο) σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο, ως εξής:

Α΄ Γυμνασίου: Α1-Α2

Β΄ Γυμνασίου: Α2-Β1- SorbonneB1

Γ΄ Γυμνασίου: Β1- Β2 - SorbonneB2

Α΄ Λυκείου: Β2 - C1

Β΄ Λυκείου: C1 - C2

Στη Γ΄ Λυκείου γίνεται προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο τμήμα της Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.

 

Γερμανικά

Written by Super User
Print

 German-FlagΜαθαίνοντας Γερμανικά οι μαθητές διευρύνουν το φάσμα της πολυπολιτισμικότητας και της πολυγλωσσίας και ενισχύουν τη γενική γλωσσική τους ικανότητα. Παράλληλα, αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τους εφοδιάσουν για τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.

Πρωταρχικός στόχος του τμήματος είναι η εξοικείωση των μαθητών τόσο με τον προφορικό όσο και με το γραπτό λόγο. Στη συνέχεια, η διδασκαλία εμπλουτίζεται με κανόνες γραμματικής και το απαραίτητο λεξιλόγιο για να οικοδομηθούν οι σωστές βάσεις. Στόχος είναι να καλύπτονται απόλυτα οι ανάγκες των μαθητών στα πλαίσια του μαθήματος και με τη βοήθεια μετασχολικής μελέτης, αν αυτό κρίνεται απαραίτητο, ώστε να μην επιβαρύνονται με πρόσθετα μαθήματα ή φροντιστήρια στο σπίτι.

Ηλεκτρονικά μέσα όπως η χρήση του διαδραστικού πίνακα εντάσσονται αρμονικά στη διδασκαλία του μαθήματος.

Οι διδακτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται περιλαμβάνουν εναλλακτικές μεθόδους εκμάθησης, πολυαισθητηριακή διδασκαλία, διερευνητική καθώς και βιωματική μάθηση μέσα σε ένα ευχάριστο συνεργατικό κλίμα.

Το πρόγραμμα εκμάθησης της γλώσσας διακρίνεται σε τρία διαφορετικά στάδια:

Αρχικά, κρίνεται απαραίτητη η κατανόηση καθημερινών εκφράσεων και συμμετοχή σε απλούς διαλόγους. Ο μαθητής είναι σε θέση να εκφράζεται ικανοποιητικά στο γραπτό και προφορικό λόγο για καθημερινές καταστάσεις. (Επίπεδο πτυχίου Α1, Α2)

Στο επόμενο στάδιο οι μαθητές είναι σε θέση να συνθέτουν κείμενα και να κατανοούν πιο απαιτητικά ακούσματα. Μαθαίνουν ακόμη να επιχειρηματολογούν στα πλαίσια μιας ποικίλης θεματολογίας. (Επίπεδο πτυχίου Β1)

Με αυτόν τον τρόπο, ο μαθητής καλλιεργεί και αναπτύσσει τις τέσσερις δεξιότητες, παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου-γραπτή και ακουστική κατανόηση για την κατάκτηση της επικοινωνιακής προσέγγισης.

 

Τα στάδια εκμάθησης πιστοποιούνται από τα διπλώματα του Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe.

ΔΡΑΣΕΙΣ

Η προσέγγιση της γλώσσας επιτυγχάνεται πλήρως μέσω της ενεργούς δραστηριοποίησης των μαθητών στην κουλτούρα του γερμανόφωνου χώρου.

Αυτό ενθαρρύνεται μέσω της συμμετοχής σε σχετικές εκδηλώσεις, εκθέσεις και συναυλίες. Στα πλαίσια του σχολείου γίνεται προβολή ταινιών, διερευνώνται ποικίλα θέματα για τους σκοπούς της σχολικής εφημερίδας και παρουσιάζονται ατομικές και ομαδικές εργασίες-δραστηριότητες, οι οποίες προετοιμάζουν τους μαθητές για ανώτερα στάδια εκπαίδευσης.

Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους με τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις του Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe.

Οι εξετάσεις αφορούν στα επίπεδα Α1, Α2, Β1 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες.

Πιο αναλυτικά:

Α΄ Γυμνασίου: Fit in Deutsch A1-A2

B΄ Γυμνασίου: Fit in Deutsch Α2-Β1

Γ΄ Γυμνασίου: Zetifikat Deutsch B1-Β2

Α΄ Λυκείου: Zertifikat Deutsch B2-C1

B΄ Λυκείου: ZertifikatDeutschC2

Γ΄ Λυκείου: Προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα τμήματα: Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Μετάφρασης και Διερμηνείας.

 

Αγγλικά

Written by Super User
Print

 

aggliki-simaia-620x375Στο σχολείο μας δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο μάθημα των Αγγλικών, δεδομένης της αναγκαιότητας αυτής της ξένης γλώσσας σε όλους τους κοινωνικούς τομείς.

Με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας και ανάλογων εποπτικών μέσων, πραγματοποιείται η εκμάθηση της γλώσσας με επικοινωνιακή προσέγγιση και σε ευχάριστο κλίμα.

Η Αγγλική γλώσσα αντιμετωπίζεται ως μέσο επικοινωνίας, ανταλλαγής πληροφοριών, έκφρασης, συνεργασίας, κοινωνικοποίησης και επιμόρφωσης.

Το διευρυμένο πρόγραμμα διδασκαλίας συντελεί ουσιαστικά στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων επικοινωνίας (γραπτού και προφορικού λόγου) των μαθητών μας, προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Αγγλική γλώσσα σε διαφορετικές επικοινωνιακές περιστάσεις.

Οι μαθητές δίνουν κατατακτήριες εξετάσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς και εντάσσονται σε ομοιογενή τμήματα σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η ομαλή πορεία τους προς το επίπεδο Β2 (FCE), στόχος που, ανάλογα με τις γνώσεις τους όταν έρχονται στο Γυμνάσιο και τους προσωπικούς ρυθμούς μάθησης, είναι δυνατόν να επιτευχθεί στη Β΄ ή Γ΄ Γυμνασίου.

Το Αγγλικό τμήμα χρησιμοποιεί τα πιο σύγχρονα βιβλία και εποπτικά μέσα διδασκαλίας, όπως επίσης αυθεντικά αγγλικά κείμενα. Επίσης λειτουργεί εκπαιδευτική πλατφόρμα με επιπρόσθετο υλικό.

Δράσεις πολιτισμού

Ποικίλες και ενδιαφέρουσες είναι οι δράσεις που οργανώνουν οι εκπαιδευτικοί του τμήματος Αγγλικών με σκοπό την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών. Πιο συγκεκριμένα:

Παρουσίαση μαθητικών εργασιών τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο σε μορφή PowerPoint με κύριο στόχο την εξοικείωση των μαθητών στο PublicSpeaking.

Εκπόνηση διαθεματικών εργασιών (Projects).

Minidebates σε θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων των παιδιών.

Ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων στα αγγλικά.

Συνεργασία με εκπαιδευτικά Iδρύματα του εξωτερικού.

Συμμετοχή σε διεθνείς διοργανώσεις (MUN, EYP).

Εκπαιδευτικά ταξίδια.

Η γλωσσομάθεια των μαθητών επαληθεύεται και πιστοποιείται με τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις CambridgeESOL που διενεργούνται από το Βρετανικό Συμβούλιο

(British Council) για τα επίπεδα

KET (Key English Test): (Α΄ Γυμνασίου)

PET (Preliminary English Test): (Α΄ ή Β΄ Γυμνασίου)

FCE (First Certificate in English): (Β΄ ή Γ΄ Γυμνασίου)

CAE (Certificate in Advanced English): (Γ΄ Γυμνασίου ή Α΄ Λυκείου)

CPE (Certificate of Proficiency in English): (στο Λύκειο)

Στη Γ΄ Λυκείου γίνεται προετοιμασία για την εισαγωγή σε Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

 
   ΑρχικήΔραστηριότητεςΜηνιαίεςΤμήμα Ξένων Γλωσσών