Τα Γαλλικά έχουν αναμφισβήτητα μία δυναμική παρουσία στο χώρο της Ευρώπης, καθώς χρησιμοποιούνται σε τρεις εξαιρετικά ισχυρές χώρες: τη Γαλλία, την Ελβετία και το Βέλγιο. Άλλωστε, οι κυριότεροι ευρωπαϊκοί θεσμοί βρίσκονται σε γαλλόφωνο έδαφος καθώς επίσης και διεθνείς οργανισμοί. Η κατάκτηση της γαλλικής γλώσσας εύκολα οδηγεί στην εκμάθηση άλλων λατινογενών γλωσσών (Ισπανικά, Ιταλικά), στοιχείο που αποτελεί επιπρόσθετο προσόν και προσδίδει αξιόλογο πλεονέκτημα για την αγορά εργασίας. Έχοντας επίγνωση αυτής της πραγματικότητας, οι καθηγητές μας υποστηρίζουν με συνέπεια και με υπευθυνότητα την επιλογή των γαλλικών, ως δεύτερη ξένη γλώσσα.
Με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, τα Γαλλικά διδάσκονται δύο ώρες την εβδομάδα, εντασσόμενες στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα. Διδάσκονται θεματικές περιοχές, οι οποίες εστιάζουν στα ενδιαφέροντα του εφήβου, όπως: καθημερινή ζωή, ελεύθερος χρόνος, σχολική ζωή, αγωγή υγείας, κτλ. Σε πρώτη φάση, ο διδάσκων αφυπνίζει το ενδιαφέρον του μαθητή μέσα από κάποιο οπτικό ή ακουστικό ερέθισμα και στη συνέχεια τον καθοδηγεί, δίνοντάς του παράλληλα και την πρωτοβουλία μέσα από διαδραστικά παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες.
Με τη διδασκαλία της Γαλλικής προσδοκούμε από τους μαθητές μας:
Nα κατανοούν και να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο.
Nα αναπτύσσουν γλωσσολογική ικανότητα.
Nα εξοικειώνονται με διαφορετικά επίπεδα και είδη λόγου.
Nα αναπτύσσουν λειτουργικές δεξιότητες λόγου.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι μας, το σχολείο μας υιοθετεί και εφαρμόζει διδακτικές προσεγγίσεις λαμβάνοντας υπόψη του τις εξής συνιστώσες:
Tην ηλικία των μαθητών
Tις μαθησιακές τους ανάγκες
Tο μαθησιακό τύπο τους
Tα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους
Tο επίπεδο γλωσσομάθειάς τους
Η διδακτική διαδικασία που ακολουθείται από τους έμπειρους διδάσκοντές μας είναι ανάλογη με τις δεξιότητες που επιδιώκεται να αναπτυχθούν από μέρους των μαθητών ή και με τις γνώσεις που πρέπει αυτοί να αποκτήσουν.
Η υιοθέτηση διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας με εναλλαγές, σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο των μαθητών μας, καθώς και η χρήση διαφορετικών εποπτικών μέσων διδασκαλίας (video, διαδίκτυο, αφίσες, εικόνες, χάρτες, σχεδιαγράμματα) εξασφαλίζουν την επιτυχία των μαθητών μας, όχι μόνο στις εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίων, αλλά και στην καθημερινή χρήση της γλώσσας.
Μορφές δραστηριοτήτων
Οι καθηγητές μας με βάση τις αρχές της Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής Προσέγγισης ανατρέχουν για την επεξεργασία και την εμπέδωση της γαλλικής γλώσσας σε δραστηριότητες-επικοινωνιακές (αλληλογραφία και επικοινωνία με μαθητές αντίστοιχης ηλικίας στη Γαλλία, εκπαιδευτικά ταξίδια, ανταλλαγές μαθητών, καλοκαιρινά μαθήματα σε συνεργαζόμενα γαλλικά πανεπιστήμια), διαδραστικές (συζητήσεις μέσω skype με σχολεία στο Παρίσι και από όλη τη Γαλλία) παιγνιώδεις-δημιουργικές (θέατρο, γαλλοφωνία, συμμετοχή σε διάφορους διαγωνισμούς)
Χρήση νέων τεχνολογιών
Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν μια σημαντική οπτικό-ακουστική δυνατότητα για τη διαμόρφωση και ανάπτυξη των προσληπτικών και παραγωγικών ικανοτήτων του μαθητή. Το σχολείο μας, πλήρως εξοπλισμένο με διαδραστικούς πίνακες, προσφέρει και συντελεί στην ανάπτυξη της αντίληψης και κατανόησης των μαθητών.
Τέλος, ευνοείται η εξατομίκευση της εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας καθώς και η αυτονόμηση του μαθητή κατά τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας.
Portfolio γαλλικής (νέα μέθοδος αξιολόγησης)
Με το Portfolio ο μαθητής μετέχει ενεργά στην αξιολόγηση και διαχείριση της μαθησιακής του πορείας. Θέτει στόχους, προτεραιότητες, καταγράφει την εξέλιξη της μάθησής του. Αναζητά δεξιότητες – κλειδιά που θα πρέπει να κατέχει για να επικοινωνήσει σε μια πολυπολιτισμική και πολυγλωσσική Ενωμένη Ευρώπη.
Διδακτικό Υλικό
Το διδακτικό υλικό περιλαμβάνει κείμενα,(έντυπο υλικό, βιβλιοτετράδια) θεματικές ομαδοποιήσεις λεξιλογίου, συνθετικούς/ανακεφαλαιωτικούς πίνακες, δραστηριότητες, ασκήσεις. Οι διδάσκοντες φροντίζουν να εναλλάσσουν τις μορφές, τον τρόπο και τα μέσα παρουσίασης και επεξεργασίας του διδακτικού υλικού, το οποίο διαφοροποιείται ανάλογα με την τάξη και το επίπεδο γνώσεων των μαθητών στη γαλλική γλώσσα.
Στόχος μας είναι οι μαθητές μας να αποκτήσουν στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, την ανάλογη πιστοποίηση (πτυχίο) σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο, ως εξής:
Α΄ Γυμνασίου: Α1-Α2
Β΄ Γυμνασίου: Α2-Β1- SorbonneB1
Γ΄ Γυμνασίου: Β1- Β2 - SorbonneB2
Α΄ Λυκείου: Β2 - C1
Β΄ Λυκείου: C1 - C2
Στη Γ΄ Λυκείου γίνεται προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο τμήμα της Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.